Day 04: write 30 interesting facts about yourself


1. Jag har aldrig, i hela mitt 17-åriga liv, gjort en överfull taco. Alltså. Så att brödet inte går att stänga. Eller så att allting bara väller ut. Aldrig.
 
2. När jag var liten, kanske i lågstadiet någon gång, och jag var å handlade med mina päron kunde jag gå omkring och göra en fucked up min så att folk skulle tro att jag var missbildad.
 
3. Jag har väldigt, väldigt mycket underkläder. Säkert mer än 60 bh:ar och otaligt många nederdelar. I just can't get enough.
 
4. Jag har besökt España hela fyra gånger. De första tre gångerna var vi på Mallorca och den senaste @ Gran Canaria. Där var jag med Erica och hennes mor + min mor i somras.
 
5. Jag älskar att borsta/kamma håret. Och hatar, av hela mitt hjärta, att knalla omkring med ickeborstat hår. Lent hår is the shit, helt enkelt.
 
6. Det första jag, i 99% av fallen, gör när jag kommer hem från t.ex. skolan är att byta om till mjukisbyxor för att det är så fucking (ursäkta språket) mysigt. Orgazm.
 
7. En apdålig vana jag har, och har haft ett jäkla bra tag nu, är att jag river upp mina nagelband. Hela tiden. Det är jättefult. Och gör jätteont. Men inte fan slutar jag för det.
 
8. Några av mina absoluta favoriträtter är: caesarsallad, tacos, China Hua Dong-mat, kyckling med jordnötssås, Vegabarens kycklingnuggar och en viss pastarätt från Pizza Hut. Omnom.
 
9. Jag har varken färgat eller klippt mitt hår sedan början av 2010. Det beror på att jag, för det första, hatar att gå till frisören och, för det andra, inte vill att mitt hår ska bli kort. Igen.
 
10. Jag äter endast vitt kött, alltså kyckling och fisk, vilket jag gjort i två och ett halft år nu för att vara exakt. Demi-vegetarian, hejsansvejsan!
 
11. Jag får ont i kroppen av att äta godis eller andra sötsaker. Och den delen/de delarna som drabbas mest är mina tuttar, sad but true. Lol.
 
12. Jag skulle egentligen ha blivit född på samma datum som Fredrik kom till världen, alltså den 30:e maj. Men istället öppnade jag ögonen först sexton dagar senare. Läskigt, ha?
 
13. Hur städat mitt rum än är så ser det alltid ut som en svinstia efter att Fredrik har varit här, och vice versa. Även om det handlar om en vistelse på bara några timmar.
 
14. Jag har tre stycken hundar vid namn Chester, Diesel och Dusty. Chester är åtta år (om jag minns rätt), Diesel är två, snart tre, och Dusty ärlikamed ett och ett halft.
 
15. Jag har två stycken Tumblrs. En svartvit och en vit. Den svarta hittar ni » här « och den vita » här « hihi. Följ mig för fanders.
 
16. Några av de roligaste/bästa filmerna jag sett är: Kung Pow (♥), White Chicks, The Ugly Truth, Mean Girls och Hot Chick.
 
17. Jag har bott på totalt fyra olika ställen (tre som jag kan komma ihåg). Först på Dalarövägen, därefter i Haninge x2 och numera Vendelsö, brur.
 
18. Av mina mor- och farföräldrar så är det bara min farmor som fortfarande lever, synd nog. Och min morfar fick jag aldrig ens chansen att träffa eftersom han dog innan jag fanns.
 
19. Jag är en riktig höjdare på att försova mig på mornarna. Något som kanske inte direkt är en av mina bästa egenskaper. Men vafalls. Jag är ju inte mer än människa.
 
20. Det bästa som finns är: Fredrik, Fredriks pussar, Fredriks kramar, Fredriks allt, te, Pepsi Max, helger, chailatte, sängar, nyrakade ben, nymålade naglar, sommar och fluffstrumpor.
 
21. Jag sväljer sisådär fyra till sex gånger per klunk när jag dricker, vilket antagligen beror på att mina mandlars storlek är over average.
 
22. Jag kan inte kissa utan att sätta på kranen längre. Varför, vet jag inte. Antar att det blivit en vana. Måste jag dock göra't utan vatten kan det ta... ett tag. Hehe.
 
23. Jag fyller arton jäkla barre i sommar, närmare bestämt den 16:e juni. Kan ni fatta eller? Ne. Inte jag heller. Steppar fan in i vuxenlivet. Jeeez.
 
24. Jag älskar stickade och smått översizade tröjor. Så himlans mysigt. Det till leggings och jag mår bra. Riktigt bra. Sjukt bra. Överdrivet bra. Bra helt enkelt.
 
25. Jag tycker väldigt mycket om att dricka juice. Framför allt tropisk och apelsinisk sådan. Av märket "Bravo". Omnomnomnom.
 
26. En sak jag alltid velat göra enda sedan jag var liten är att köpa mig ett belgiskt våffeljärn när jag flyttar/flyttat hemifrån. Ett sånt där som det blir jättestora våfflor av, ni vet.
 
27. Jag har ungefär femton par tofflor som bara, bara, bara är mina. Och they're all fabolouz. Men. Ändå går jag hela tiden och cravear efter nya.
 
28. Jag har bara brytit en sak i hela mitt liv, vilket är min högra pekfingertå. Den gick av i åttan, och läkarna påstod i säkert en månad (om inte mer) att det bara var en inflammation.
 
29. Jag har haft den här bloggen sedan 2007, om jag minns rätt, men har dock (korkat nog) rensat bort allt två gånger. Varför, Johanna. Varför?
 
30. Den här listan tog mig ungefär tre förbaskade dagar att skriva klart. Så jag hoppas att åtminstone någon finner den intressant, eller överhuvudtaget läsvärd. Lol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0