Day 11: your favorite movie and what it's about


Min absoluta favoritfilm är Kung Pow just because den är så jävla konstig och rolig. Jag har tittat på den otaligt många gånger och kan alla repliker utantill. Så. För er som inte har sett den: köp den, ladda ner den, streama den, whatever. Ni måste se den. For realz. Föresten. Jag tyckte själv att den verkade tråkig från första början men hell no. Bästa jag sett.
 
"I Kina vandrar en ensam man från by till by. Han är en talangfull kampsportare som kallas för The Chosen One och är på jakt efter den onde Master Pain som har mördat hans föräldrar. I en by träffar han en gammal mästare som låter honom träna i sin dojo tillsammans med sina två elever. Ett rykte som säger att Master Pain har kommit till byn börjar cirkulera. The Chosen One börjar leta efter mördaren för att utmana honom i kung fu och hämnas sina föräldrar."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0