Day 28: a first

A first. Men. Vadå "a first"? Vad betyder det? En första? Men. En första vadå, liksom? Me no comprende. Betyder det att jag får välja? Or what? Eller. Vi gör såhär istället. Jag skriver ner några egenpåhittade "a first"-punkter. Ja, så får det bli.
 
» Mitt allra första husdjur var, om jag minns rätt, en sköldpadda vid namn Skalman som jag hade när jag gick i... förskolan kanske? Antingen det, eller en fisk av sorten "ballongmolly" (haha) som fick heta Polly, tror jag. Om inte Molly till & med. Påhittigt, Johanna.
 
» Min allra första bästa vän var lilla Emma som jag känt så länge jag kan minnas. På den tiden bodde vi bara med en port emellan varandra, på Vallavägen, och umgicks, i stort sett, varenda jävla dag. Och träffas gör vi än idag, som ni säkert vet. Hihi.
 
» Min allra första mobiltelefon fick jag runt andra klass, maybe, och var en Nokia 3330. Tyckte förstås att det var supermegacoolt med en helt egen mobbe, trots att det enda jag gjorde var att spela Snake (åh, nostalgi <3), smsa en gång i halvåret och ringa mamma.
 
» Min allra första (riktiga) fylla hade jag i åttan då jag och Felicia, av någon korkad jäkla anledning, bestämde oss för att supa till det hemma hos henne med en varsin hälft vodka, i sällskap av 4-5 "vänner". Jag kan gott säga att den kvällen inte slutade sådär jättebra.
 
» Min allra första utlandsresa var till Mallorca, alltså España med andra ord, i början av år 2000 någon gång, med mamma, pappa, Petro och Mårten - min farbror. Höjdpunkten under den resans gång måste nog varit barnshowerna som tog plats varje kväll. #taggadsnorunge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0